Loppisredovisning och lite till

Visst gjorde jag några inköp igår. För 52kr fick jag med mig detta..


Ett broderi, en långsmal broderad duk, tre linnehanddukar, ett färgstarkt örngott, några dockor broderigarn samt ett gäng knappar. Visst är det fantastiskt vad man får mycket för pengarna på loppis. Jag säger bara - mer loppis åt folket.
Vad ska nu detta användas till? Ja, det vet man ju aldrig riktigt förren allt är klar men just nu känns det som att broderierna kommer förvandlas till kuddar, örngottet kommer att införlivas med andra trevliga retrotyger i nåt barnplagg, för handdukarna finns ingen färdig plan men det är sånt jag gärna lägger på hög för framtida bruk och knappar och garn är ju material som hela tiden används löpande. Oavsett slutgiltigt resultat så känner jag mig alltid så rik när loppisinköpen packas upp och ganska omgående börjar ideer och bilder ploppa upp i huvudet för att antingen förkastas eller sparas i "hårddisken".

Som jag tidigare nämnt så blev jag inspirerad att testa en fågelbur från Tone Finnangers senaste bok och nu är jag på väg. En hel del pyssel är det och som oftas när jag gör nåt första gången så inser jag att det går att förenkla till nästa försök. Så här långt har jag kommit nu iaf...





Jag har även färdigställt Tärnapojkens mössa.





Det ska bli spännande och se hur den passar herr´n i fråga då det inte är helt optimala att sy till någon annan utan möjlighet att prova men det löser sig.

Nu ska jag återgå till min bur och lite senare startas tv´n för ett förhoppningsvis superspännande VM-lopp. Idag är det herrarna som ska köra dubbeljakt och med killar som Marcus Hellner, Danilel Rickardsson, Johan Olsson och Anders Södergren iklädda våra färger kan det bli en riktigt trevlig dag men jag säger bara, pass upp för "stora stygga vargen" dvs Petter Northugg. :-)

Höres
Anita
1 Denice:

skriven

Vad roligt att se en kökshandduk med monogram, jag har precis återbrukat sådana till vetekuddar. Här finns det om du vill se: http://minapyssligheter.blogspot.com/2011/02/min-tur-i-pysselstafetten.html

Vilken bok fanns fågelburen i? Jag blev jättesugen på att försöka mig på en, jag anar att det är överkurs för mig, men utan bok så är det oavsett en omöjlighet :-)

Hälsningar Denice

2 Anita:

skriven

Hej Denice.

Jo, jag har redan noterat dina vetekuddar när jag surfat runt på intressanta och inspirerande bloggar.

Fågelburen hittar du i Tone Finnangers senaste bok "Tildas Atelier". Den kan beställas på Panduro men finns enbart på norska. Den är inte spec svår att göra bara många delar och småpill. Har du skärutrustning är det att föredra.

Tack för titten :-)



Mvh

Anita

Kommentera här: