Fjällatelje upprättad



I semesterns tecken har vi förflyttat oss väster ut, till vackra Joesjö, och i vanlig ordning fick symaskinen följa med. Det blev Berninan som jag tog med och tanken är att den ska få bli kvar här vilket ju kommer att underlätta packandet inför kommande fjällresor, najs!!

Vi har hunnit med en trevlig träff här i stugan med mina systrar och deras respektive, lite cyckelturer och mycket lättja. Idag blev jag lite småsugen på pyssel och eftersom vädret är soligt så sitter jag ute på altanen...



... där utsikten inte går av för hackor...



 

.... så här mår jag rätt bra som ni förstår...



... knåpandes på en klänning till mig själv faktiskt. Jag gissar att tyget en gång i tiden varit ett överkast, lite slimmrigt i kvaliten och färggrant. Blir spännande och se resultatet, jag kanske ser ut som en vandrande blomrabatt :))

Höres
Anita

1 Evy:

skriven

Hej vilken underbar utsikt du har från ditt "hobbyrum", måste ge en del inspiration.Hälsningar Evy

2 Anonym:

skriven

Så är det Evy, inspiration i 120 minst. Kan berätta att klänningen blev den blomrabatt jag befarade - får nog fungera som gå-i-sängs-kostym :))

3 Vanja:

skriven

Hittade en rolig sak till din idébank. Nästa gång du kommer till jobbet sitter den på din skärm. Mera säger jag inte!

4 Monica Blomqvist:

skriven

Ser härligt ut Anita! Gå-i-säng-kostym...haha den va bra!

Kommentera här: