Nedräkning

Bara fyra dagar kvar innan marknaden kör igång så det gäller att använda dygnets timmar på bästa sätt. Att sitta och blogga bygger väl inga lager kan vän av ordning tycka men jag tänker mig att äkta hälften uppskattar om jag inte sparkar igång symaskinen på nån timme till, tangentbordet låter ju betydligt mycket mindre om man säger så.

Projekt som är påbörjade är av många skilda slag - trä, porslin och textilt. Försöker dessutom fundera ut hur jag ska "möbla" mitt egna stånd, en yta av 3 x 3 meter, vill kunna presentera mina alster på ett inbjudande sätt. Ett annat huvudbry är vad jag ska göra med alla grejorna under natten, ska allt fraktas hem eller finns det en bättre lösning. Tänk, tänk, tänk.....

Under den gågna helgen tog jag mig faktiskt ledigt på midsommarafton då bästa maken och jag hade den äran att få umgås med goda vänner hela dagen lång. Båda två har vi faktiskt nya cycklar och dessa invigdes med en cyckeltur på totalt 3 mil. Tänk ändå vilket fantastiskt bra färdmedel cyckeln är - inget buller, inga avgaser och sist men inte minst får man motion. Min nya vita hoj passar en 50-plussare med halvklen rygg otroligt bra eftersom man susar fram genom landskapet rak i ryggen som en annan Hedvig, hon från barnprogrammet "Från a till ö" som gick på 80-talet nån gång.



Kom och skriv mig det på näsan, kom och skriv mig det på näsan, kom och skriv mig det på näsan den som våååååågar, ja!



Jag gillar verkligen min nya, fina cyckel :))

Nu ska jag fortsätta med ett annat rätt ljudlöst arbete - rita mönster.

Höres
Anita, blivande knalle

1 svägerskan A:

skriven

Nog är cykeln bra alltid men det kan bli lite tungt i uppförsbackarna med husvagnen :-)

2 Kristina:

skriven

Hej! Fin cykel du har! :-)

Kommer nu ihåg att jag glömt skicka dig mönster på mina hättor! Åker på semester om någon dag så det är lite tajt om tid nu så jag tror det får bli senare i sommar. Påminn mig gärna i slutet av juli då jag är tillbaka. Ha en skön sommar!

3 Maria:

skriven

Vilka otroligt fina kläder, kuddar m.m. du syr, jag blir helt mållös. Jeansjackan som fick följa med hem från Storuman igår ska invigas idag med ett 40 års kalas. Lilleman kommer att bli såå fin!!

//Maria

4 Linda Söderlund:

skriven

Men å... såg dig inte på markanden idag. Jag var där vid 16-17. Har du kvar någon "jul"-vimpelgirlang? I så fall vill jag gärna köpa en! =)

Kommentera här: