Trötter

personifierad, så känns det i kväll.

De senaste dagarna har jag  haft dubbelskift med lönearbete på halvfart, renovering hos sonen och pyssel inför första advent och skyltsöndag. Ja, det är mycket nu, vilken tur att det är kul oxå.

Jag har pysslat ihop lite "nya" alster men resultaten får ni inte se förren efter helgen.

Lite råmaterial kan jag bjuda på i allafall...





En adventsljusstake inköpt hos Röda Korset för 50 riksdaler



Ett gäng fådda konservburkar i varierande storlekar

Vad månne bliva... fortsättning följer.

Nåt litet vill jag ändå dela med mig av och det får bli en del i min lilla serie om annorlunda ljuslykta/stake.

Jag har testat vad mer jag kan göra med blandningen av trälim och vatten som jag använder när jag pimpar plåtburkar mm. Resultatet blev detta...



Jag klippte till en bit brodyr som jag sparat från en loppisgardin och penslade på ordentligt med lim så den blev genomfuktad. Under torkningen letade jag fram ett lock till botten som jag målade vit. När spetsen torkat var det dax att sy ihop den så den fick samma mått som locket och sen var det bara att montera. Riktigt mysigt tycker jag det blev.

Nu är det sängläge.

Höres
Anita