Dax att bekänna färg

efter alla brun/oranga projekt som jag ägnat mig åt under den senaste tiden, det kanske är höstkänslorna som fått visa vägen. Om så är fallet passar det väl yppans att paletten ändras just idag då vi kommande natt kliver in i vinterperioden genom att normaltiden inträder och vi får tillbaks timmen som utlånades i våras.

Det blir inte regnbågens alla färger, men nästan...



Bara loppistyger har använts i denna kudde med storleken 40x80 cm, där korsstygnsbroderiet är den gemensamma nämnaren.







I torsdags sprang jag in på Röda korsets "kupan" och hittade en bunt med sju linnehandukar för 50kr som föll för. När jag kom hem och granskade fyndet lite mer såg att några av dom har varit statlig egendom en gång i tiden, för där var "KRIGSMAKTEN" invävd i handdukens rand. Hur roligt är det då, tänkte jag... ja det får ni själv avgöra...





Även denna består av andrahandsmaterial och måttet är 45x45 cm.





Att brodera är väl inte det jag är bäst på, ett förbättringsområde helt enkelt.





Fast två kuddar räcker väl inte för ett riktigt kuddkrig, det blir till att skapa flera men det får bli en senare fråga för nu är det dags att fixa middag.

Höres
Anita
 
1 klockarbarn:

skriven

Jättefina. Den roliga med krigsmakten skulle jag vilja ha i min soffa också.

2 emma:

skriven

Jag tycker krigsmaktens kudde blev väldans skojig:)!

3 Tyg och otyg:

skriven

Vilka fina kuddar och jag tycker det var roligt att det stod krigsmakten på handdukarna. Blev kul tillsammans med ditt broderi!

4 Fiff:

skriven

Jag är bara tvungen att kommentera: de är HELT underbara!

5 Linda Söderlund:

skriven

Jättefina båda två! Rött och blått är fint ihop! Älskar kuddkrigskudden!

6 Pia:

skriven

Superkuddfodral! Gillar särskilt Krigsmaktens nya giv :)Trevligt hopplock av tyger för övrigt också.

7 Rita:

skriven

Underbara kuddar!!! :)

8 Tackan:

skriven

Men krigskudden är ju helt underbar!! Vill ha :-)

9 Monica Blomqvist:

skriven

Hörru Anita, Jag köper krigsmakten. Den passar perfekt i Gästis!!:-)

10 Denice:

skriven

Helt underbara, särskilt krigsmakten säger jag också. Vill ha!!!! Vilken tur att du är med i pysselstafetten så jag hittade din blogg.

11 Rebeccas DIY:

skriven

Vilka underbara kuddar, särskilt den avlånga med korsstygn. Ser fram emot ditt bidrag till pysselstafetten imorgon.

12 Moni:

skriven

Oj vilka fina kuddar!

Jag gillar det du gjorde med "krigsmakten", verkligen att ta udden av det hela.

Får sån lust att göra lite av det du gör men hinner inte just nu för att jag förbereder kurser i tovning som ska pågå två helger i rad här. Ska bli jättekul det med, men sedan ska jag sätta fart med lite julklappstillverkning och då tänker jag minsann låta mig inspireras av allt det fina du gör. Tack för inspirationen!

13 metamorphosis:

skriven

Vilka charmiga och kuddkrigskudden var ju bara bäst!

Här har vi en sån som kökshandduk i köket (jodå, det går rätt hett till här hemma ibland...) kanske den ska få bli en kudde istället?

14 Pleu:

skriven

Jag älskar verkligen krigsmakten-kudden! Helt underbar! Men när det både är min typ av humor och rött som är min favoritfärg så är det kanske inte så konstigt att jag föll pladask för den. ;P



Måste även säga att du verkligen har öga för det här med vad som passar ihop, jag själv skulle aldrig lyckas kombinera så många olika tyger och få det att se vettigt ut som du gjorde i den första kudden. :)

Kommentera här: