Efter många om och men

är så lampan klar, i stort sätt ska jag väl säga då det känns som att jag ska byta sladd. I dagsläget ser den ut så här..



Det är dock svårt att få till rättvisande bilder. Dessa togs igår kväll då mörkret hade gjort sitt inträde men ett litet hum får ni kanske.

Jag började jobba med lampan nån gång i sommras men när jag insåg hur svårt det var att klä den med det organzaliknade tyget jag valt ut så stannade processen upp. Ett tag var jag inne på att den lilla skärmen skulle draperas i en virkad duk medan den stora skulle vara "naken", bara ha skelettet lindat med remsor. Men det känndes inte heller rätt så återigen hamnade projektet på undantag fram till igår då denna ide uppenbarade sig.



Den yttre skärmen har fått ett överdarg av tunn tubtrikå vilken jag hittade på tradera i vintras. Det är säkert 30 meter med tunn polyestermudd som jag inte riktigt vetat vad jag ska göra med. När jag budade så var jag inte riktigt uppmärksam på kvaliten men jag fick den billigt i allafall och nu har jag ju hittat ett användningsområde.



Den inre skärmen har jag lindat med svartvitrandiga trikåtrasor, loppisinköpt, och för att få liten tvist på det hela så letade jag fram de färgade glasprismorna från IKEA som jag visste fanns nånstans i mitt pysselskåp.









Den enda ändringen som återstår är att göra nåt åt sladden, endera köper jag en svart textilklädd sladd eller så syr jag en kanal som jag trär på den nuvarande, ska grunna på det ett tag.

Nu väntar jobbet.

Höres
Anita