Påslakansfeber

.. kan jag väl inte påstå att det har varit de senaste sex dagarna. Nej här har plockats kantareller och umgåtts med barn och barnbarn men jag har i allafall fått ihop några alster.

Ytterligare en väska,



en helt ny modell denna gång, och som alltid när man testar nåt nytt inser man att det finns många förbättrings/utvecklingsområden. Förebilden är en skinnvariant som dottern hade med sig. Jag valde att inte ha någon typ av mellanlägg för att få den "påsig" och det blev den verkligen. Har inte bestämt mig ännu om den blev för slapp.





Hade lite svårt att bestämma mig vart mitt namnband skulle sitta och här kan man väl konstatera att jag kunde ha valt ett bättre ställe. Men man lär så länge man lever.

Det nu välkända påslakanstyget återfinns i foder...



... och i den otrooooligt konstnärliga blomdekorationen..



.. som jag virkad av smala trasor. Det är väl ingen överdrift att säga att här har jag ett tydligt förbättringsområde, kan inte annat än småle när jag tittar på bilden :-)))

Väskan passar den som vill ha plats för lite mer grejer, kanske en övernattnings- eller en ta-med-till-både-jag-och-barnet-väska.

Nästa alster är en lek med glasflaskor som sparats för att jag gillat den mjuka formen..







Den större flaskan har fått iträda sig rollen av ljusstake men en dekoration av pärlor trädd på ståltråd medan den mindre varianten fått behålla sin kork och skulle kunna fungera som förvaring till höstens hemkokta saft eller varför inte likör. Dekorationen på den senare är en gammal kakform som jag bankat ut och klistrat på lite tårtpapper och en bild.





Den uppmärksamme noterar att det ser lite kladdigt ut och det beror på att lacken inte hann torka innan fotografering eftersom underteckand är lite otålig av sig ibland. Ja som sagt, här har jag lekt och testat lite och det kanske inte är det bästa jag gjort men det var rätt skoj i allafall.

Detta med att banka ut plåtformar har jag sett många göra och själv tänkt testa flera gånger men det har aldrig blivit av. Det var ju som mycket annat inget märkvärdigt alls, bara att hammra fram den form man vill ha, slå hål med en syl och dekorera. Tekniken kommer absolut att användas igen och då närmast för att skapa nya juldekorationer. Kanske lika bra att börja direkt då tiden bara rusar iväg.... nej, jag tror det är bäst att försöka få slut på det kära lakanet innan jag börjar med de mysiga advent- och julförberedelserna.

Höres
Anita

1 sofia:

skriven

alltså det här med att klä in saker i tyg & lacka är ju bara en sån busbra grej, tack för inspirationen!

2 Maggi:

skriven

Jag tycker också om att blanda nytt och gammalt att återanvända gamla tyger, spetsar, jeans mm Är galen i tyger och syr mycket väskor, lapptäcken och andra praktiska ting

Maggi

Kommentera här: