Pigg och alert

är två ord som mycket väl beskriver dagsformen för undertecknad. Förkylningen är helt väck och jag är riktigt sugen på pyssel efter det ofrivilliga kreativa uppehållet.

Har hunnit med ett alster till från mitt blommiga påslakan, denna gång bidde det en kudde



.. framsida..



.. detaljstudie..



...



... och baksida.

Förutom lakanet så har två dukar, en gardin, ett annat lakan och olika band fått dela med sig lite till denna nya skapelse. Allt materiel är loppisinköp eller fådda saker.

Det är otroligt vad mycket tyg det ändå är i ett påslakan. Dessa dryga 6 kvadratmeter verkar oändlig när man väljer att tillverka mindre alster - intressant att se hur mycket det blir i slutändan. Vad vet jag, jag kanske blir tvärlat och väljer att sy ett lakan av resterande bit :)

När jag var i stan i helgen passade jag på att inhandla muddväv i roliga färger då det här hemma bara finns marin, svart, grå, röd och vit att tillgå. Kommer att bli super att mixa med olika retrotyger, inte helt ortoligt att det brunblommiga får lite muddsällskap.



Riktiga godisfärger.

En ny väskmodell är på väg att ta form och jag har även ett par flaskor som håller på att remakeas. Jag får se vad jag hinner med i veckan då jag ska vara i Hemavan och jobba tisdag och onsdag men nåt blir det helt säkert.

Nu får ni ha en trevlig måndagskväll.

Höres
Anita
1 Emilie/Wildärtan:

skriven

Snyggt!

Men... vad är muddväv egentligen? Är det som trikå?

2 Anonym:

skriven

Jo Emilie, muddväv är en sorts trikå, väldigt stretchig och formfast för att spänsten i alla muddar inte ska ge med sig

3 sofia:

skriven

Alltså ååh vad jag tokgillar din blogg & allt fint du gör!

4 Y:

skriven

den där var jättesnygg! hittade hit via klockarbarn och din fina kudde. Nu ska jag surfa runt i din blogg. Trevlig kväll!

5 AnnKatrin Noreliusson:

skriven

Oj vilken fantastisk och inspirerande blogg. Sååå mycket snyggt och roligt du gör, underbart att du delar med dej! Dej kommer jag fortsättningsvis att "titta in" hos :)

Kommentera här: