Då var man där igen

Ja, det är ambivalensträsket jag syftar på.. ibland är det svårare att bestämma sig. För att börja om från början så har jag tagit mig an ett av mina loppisinköp från i sommras..

 
Ett projekt som inte krävde så mycket sitta-ner-jobb så det passade alldelens ypperligt just nu och dessutom kommer de extra sittplatserna kring matbordet väldigt väl till pass så här inför den stundande julen.
 
Efter fyra lager färg i lite skiftande kulörer, som både penslats och gnuggats på plats för att sedan skrapas bort, så ser den tidigare mörka pjäsen ut så här..
 
 
Att måla möbler "schabbigt" är verkligen min melodi för resultatet ska ju vara ojämt och fläckigt vilket jag är riktigt bra på.
 
Efter torkning kläddes pallen med ett gammalt men helt oandvänt madrasstyg som faktiskt kommer från makens farmor. Så långt har allt gått som på räls men nu är det ju det där med att bestämma vilket band som ska dölja stiften från haftpistolen..
 
 
..pompom..
 
 
..eller rutor.
 
Blir nog till att ta med sig det beslutet till Hemavan, nåt att fundera på mellan flighterna :)
 
Höres
Anita
 
 
 
 
1 Emilia:

skriven

Vilken snygg makeover - tufft med pompomband på!

2 Linda Söderlund:

skriven

Pompom!

3 marie:

skriven

Jag gillar det rutiga!

4 krajamaria:

skriven

Definitivt det rutiga!! :)

5 Annika:

skriven

Pompom!

6 lopplisa:

skriven

Du får helt enkelt alternera.. endera veckan rutigt, endera pompom!! =) Fint vilket som! Det ska bli spännande och se vad som blir ditt slutgiltiga beslut. Grann möbel och himlars fint tyg!

7 hönapöna:

skriven

pompom är alltid snyggt, fast jag gillade det rutiga med. Svåra beslut såhär i juletider! :-)

8 Linda:

skriven

Svårt val, snyggt vilket som. Det gamla madrasstyget blev fantastiskt snyggt.

9 susanne lindén:

skriven

Tack för hälsningen hos mig! Sittmöbeln blev jättefin och jag skulle själv ha valt det rutiga bandet.

God Jul!

10 retrostuff • My:

skriven

Vilken fantastiskt vacker möbel!
En riktigt bra jul till dig! Ska förhoppningsvis vara en lite bättre bloggare nästa år ;)! Julkramar / My

11 Lilly Dorotea:

skriven

Åh!va fin den blev :)Har inte bara en utan två små
s k julklappar till dig i min blogg ;)Hoppas du blir glad! önskar dig en fin och mysig jul och ett gott nytt år!

Kram Åsa

12 lopplisa:

skriven

Ha en riktigt God Jul, Anita!! Ser fram emot ett nytt pysselår från din sida!

Kommentera här: