God Juldag

Hoppas ni alla haft en underbar julafton!
 
Planen var att göra ett inlägg på den stora dagen men Vattenfall satt käppar i (h)julen då vår del av byn var strömlöst under drygt fyra timmar. Som tur var hann vi koka den traditionsenliga risgrynsgröten som hela familjen kom hit och delade med oss. Lagomt till Kalle Anka så traskade jag och äkta hälften ut till dotterns fina gård och promenaden dit var som tagen ur ett fantastiskt vackert vykort i vinterskrud med rimfrost, knarrande snö och -23 grader...
 
 
Goda julbordet inmundigades och tomten knackade på, ett besök som mottogs med lite olika känslor..
 
 
..för goa Waldemar tycket inte det var någon höjdare men som tur var fanns mamma Marias trygga famn att krypa in i.
 
Idag kommer jag att bara njuta av ledighetens mer långsamma tempo där lite tidningsblädder och tv-gluttande varvas med mat, godis och en hel del stå-upp-virkning..
 
 
Hoppas ni får en riktigt god fortsättning på julen!
 
Höres
Anita
 
1 Linda:

skriven

Här nere i de södra delarna av vårt avlånga land hade vi 0-gradigt men jag är tacksam att julen blev vit, det gör en hel del för julstämningen.
Vår dag kommer framför allt att innebära ihopsättning av diverse leksaker samt en del sällskapsspelande men jag ska se om jag inte kan klämma in lite virkning emellanåt. Ha en god fortsättning! Linda

2 Lilly Dorotea:

skriven

Så fint med en vit jul! något jag är tacksam för att vi också fick beskåda detta år :)Tomten kom till oss också men som jag oturligt nog missade då jag var och köpte tidningen hihi..;)Uppstoppad med kuddar under tomtedräkten och med en föreställande röst lyckades jag lura de minsta även detta år ;)Ha en fortsatt mysig och avkopplande fortsättning på julen:)Här fortsätter julen hemma hos pappa med mera mat och godis :)

Kram Åsa

3 Pysselfarmor:

skriven

Och vi kom upp till gården i lördags. Litet kallt var det att kliva ut ur bilvärmen till -27. Tur att grannen satte på värmen i huset en vecka innan vår ankomst. Naturen är som ett enda julkort! Så underbart med tystnaden!

Ha fortsatt skön helg!

4 Emilia:

skriven

God fortsättning på julhelgen!

5 lopplisa:

skriven

Förstår Waldemar! De flesta tomtar gör sig bäst i tecknad form!! IRL kan de te sig som hämtade ur en skräckfilm! Ha en god fortsatt jul!!

Kommentera här: