Fredag = bra dag

Känslan som infinner sig när man lämnar jobbet på fredag är riktigt skön. Tanken på två hela dagar utan lönearbetets krav triggar gärna igång mitt krego, dvs mitt kreativa jag.

Denna helg är jag solokvist då äkta hälften dragit iväg till Umeå för att umgås med barn och barnbarn vilket ger extra mycket spelrum för diverse hittapå-projekt.

Mina förväntade ideer och fixerier kommer att varavas med får/get/häst/höns skötsel. Blir säkert bra, för min erfarenhet är att jag ofta blir som mest kreativ när tiden är knapp.

Med maken följde oxå lampan jag fixat till och som jag tycket blev rätt bra - hoppas dottern håller med.



Den rundstickade trikån i nån mystisk polyesterblandning, som jag inhandlat på Tradera förra året, fick bistå med en bit till skärmen, precis som i denna lampa som förövrigt oxå finns hos Linnea.



Foten är spraymålad och för att få lite liv i den har jag änvändt både matt och blank färg. Syns inte så bra här och är inte jättetydligt i verkligheten heller men känsla att det händer nåt finns helt klart där.



Av vadmal klippte jag en remsa till skärmen, återigen för att få till "rätt" känsla. Lite ruffigt med det skira tyget mot vadmalens präktighet tillsammans med den "ojämnhet" som uppkommer när man klipper på fri hand.



Första tanken var att bara dekorera övre sidan av skärmen men här insåg jag att det saknades nåt. Mer vadmal och en sax senare såg det ut så här..





Nja, sa magkänslan och hela remaken slutade med mer vadmalsklippning, denna gång som det övre bandet och så fick det bli. Slutresultatet hann jag inte få med på bild men Linnea har skickat ett foto från dess nya adress.



Nu är det väl bara att kavla upp ärmarna, spotta i nävarna men framförallt väcka kregot.

Höres
Anita