Under en blommande hägg



..satt jag och lyssnade på P1´s "Sommar" med årets premiärvärd Anja Pärsson och vilket fantastiskt program hon bjöd på.
Hon gav oss chans att lära känna privatpersonen Anja och hennes kärlek till flickvännen Filippa och slutade programmet med en riktig "cliffhanger"...

Missade ni detta? Klicka på länken så har ni 1,5 timmar trevlig radiounderhållning framför er.  http://sverigesradio.se/sida/sandningsarkiv.aspx?programid=2071

Tänk att sommaren äntligen gjorde sitt intåg lagom till midsommarafton - nice!! Vi tillbringade aftonen med goda vänner och som vår tradition bjuder tillryggalade vi ungefär 4 mil på världens bästa sommarfordon..



.. vilket naturligtvis är cyckeln.

Lördagen var vigd för barn och barnbarn - vilken rikedom!!

En del pysslerier har oxå  hunnits med, till att börja med har jag äntligen gjort klart elefanten påbörjades för ett par veckor sedan..







Med sin skinnväst kanske han platsar som ledare av "Hells Elephants"...

Materialet till västen kommer från en avlagd skinnväst modell vuxen som min systerdotter Marlen har överlämnat i min vårdnad. När nu västen väl fått lämna hyllan blev jag sugen på att testa ett armband jag sett hos Mia, som hon sett hos Pastill som i sin tur sett det här.





I avsaknad av modell fick en hoprullad bordstablett agera arm. Ett enkelt och snabbt "gör-det-själv-tips" och ganska säkert kommer det fler, inte helt otroligt i denim.

Idag har jag lagt krutet på en bytesaffär - en cyckel mot en klänning.



Denna rosa flickdröm mot..







..en lila/turkos blomsteräng av mjukaste bomull som i sitt tidtgare liv agerade påslakan.

Höres
Anita