Det ska va denim i sommar

Vilket härligt väder vi haft de senaste dagarna!

Inte riktig sommarvärme men sådär försommarskönt så man känner att vi faktiskt går in i juni snart. Och tänk, de flesta snödrivorna är borta - vad mer kan en norrländska önska sig?

Nu är det dock så att i denna delen av landet kan det komma att behövas ytterkläder även under sommaren, det är mer regel än undantag. Utifrån det faktumet så dök ideen om en overall till liten Teo upp och valet av materiel kändes självklart då jag den senaste tiden hållit mig i "jeansträsket".

Denna gången är det nästan inga "färdiga" detaljer jag använt mig av utan här har jag lekt med olika färger..



.. dubbla dragkedjor (projektets enda nyköp)





.. huva, inte alltid så praktiskt men rätt fint



.. mudd mot halsen som knäppas fast på insidan huvan



.. ficka och etikett, enda "färdiga" detaljer.

Mönstret är från "Svenska mönster", modell nummer B-9-H-04..



.. där jag istället för fot och "hand" valt mudd - den är ju faktiskt tänkt för sommaren :)

Overallen är redigt generös i vidden så man kan utan risk att den blir för trång ta in den en och annan centimeter. 

När jag "slaktar" jeansen så brukar jag ofta sprätta alla sömmarna men ibland tar latmasken över och saxen får göra jobbet vilket resulterar i en virrvarr av remsor med sömmar.

Dessa remsor tilltalar mig alltid där dom ligger i papperskorgen i väntan på resan mot soptippen och den här gången tog jag upp dom igen och började vända och vrida vilket slutade i detta flätverk..





Vad det ska användas till har jag ingen aning om just nu men jag gillar verkligen den råa, rustika känslan som materielet utstrålar.

Ha en trevlig och fredagsmysig kväll.

Höres
Anita