På så vis

Det tog ett tag innan jag knäckte problemet med att ladda upp bilder och som med allt annat så är ju det mesta svårt tills man kan det.
 
I vanlig ordning har tiden flygit fram, det är ju faktiskt nio dagar sedan förra inlägget, och för att göra en lång historia kort så kommer här en resume´.
 
Måndag..
 
 
..Teo åt sin första majskrok hos mormor och morfar.
 
Tisdag..
 
 
..final i "Project Runway".
 
Onsdag..
 
 
..uppgradering på telefonfronten, begagnad men ny för mig.
 
Torsdag..
 
 
..städ och pyssel som gav ny ljuslykta i trappen.
 
Fredag..
 
 
..traditionellt fredagsmys med stadsbesök.
 
Lördag..
 
 
..en helt underbar höstdag som tillbringades ute på Luspis tillsammans med alla tre barnen och deras familjer - stor lycka!
Dagen innehöll allt från utelunch, arbete med blivande ridbana, hästridning för de minsta, traktor- och lastbilsåkning, entrepyntning.. ja det mesta man kan tänka sig på en liten gård i västerbottens inland.
 
Söndag till tisdag har jag hunnit med tvätt, promenader, soffläge, lingonplockning och, till sist det som denna blogg egentligen handlar om, lite handkraft och återbruk..
 
 
.. en ny väskmodell på framtagande
 
 
..med blommigt foder..
 
 
..liknar mest en necessär just nu men uttrycket förändras förhoppningsvis när axelbandet är på plats.
 
 
Walle behöver en "sova-ute-i-vinter-på-dagis-dress" och intentionen är att ge den så lite osköna detaljer som möjligt. Materialet är fleece och en randig trikå som ni kommer att få se en hel del av då jag har ganska många metrar av den. Än så länge är bara tröjan klar men vintern är ju inte här riktigt än.. hoppas jag i vart fall.
 
Nu är det dax för en tekopp innan jag stegar iväg till jobbet.
 
Höres
Anita
 
 
PS Höll på att glömma påminna er om att "Återbruksutmaningen" hos Klockarbarn drog igång i måndags. Ta er gärna tid att titta in där mellan varven för glädje och inspiration DS
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
1 lopplisa:

skriven

Fin, fina bilder!! Barnbarnen en klass för sig förstås! Annars var ju entrépyntningen jädrans fin också. Ja, och "necessären" med för den delen... som vanligt, höll jag på att skriva (och gjorde det, eftersom dina jeansprojekt alltid är förträffliga). Trevlig helg!!

2 Åsa Tidqvist:

skriven

Vilken härlig vecka du verkar ha haft! Tack för din fina kommentar hos mig =)

3 Lyllos:

skriven

Vilken härlig och händelserik vecka du verkar ha haft, hoppas du får en lika fin helg!
Tack för fina kommentaren hos mig och mitt rönnbärspyssel och kul att hitta in hit till dig!

4 Sanna:

skriven

Underbara bilder! Härligt höstiga.. <3

SV: Nej smärta är inte direkt kul..har börjat vänja mig vid smärtan sakta sakta och försöker ta det lugnt..men svårt att sitta sysslolös när man har pysselideer som sprudlar.. =S

Kommentera här: