Höstglöd

Ikväll hade ortens handlare och företagarförening rustat till en aktivitet man kallar "Höstglöd" vilket innebar en liten minimarknad, kvällsöppna butiker och bakluckeloppis. Mitt första mål var, inte helt oväntat, bakluckeloppiset och för två selmor fick jag med mig en hel kasse med tidningar vilket är väldigt billigt såvida man inte jämför med de priser som var aktuell när dom var nytryckta..
 
 
Husmodern, Damernas Värld, Femina, Vecko Revyn, Allers, Svensk Damtidning och Se med en tidsmässig spridning från 1949 till 1967 och priser från 85 öre till 1,55. Det var tider det!
 
 
Lill-Babs var på tapeten även 1966.
 
 
Feminas julnummer 1963 tipsade om exklusiva och värmande klappar för kvinnor.
 
 
Vecko Revyn 1966. Valcrema verkade vara grejer det.. medan en cigarettannons känns helt galet idag.
Nu har jag bara snabbläddrat i några exemplar och det ska bli riktigt roligt att läsa vidare.
 
Hittade även lite lokalproducerat..
 
 
..Erikas bröd och Vanjas saft.
 
Ett trevligt initiativ tycker jag att detta "Höstglöd" var, hoppas det kan leva vidare och utvecklas.
 
Höres
Anita
 
 
 
1 Pysselfarmor:

skriven

men oj! Om jag hade vetat det så hade jag åkt till Storuman - jag är på gården. Det skulle ha varit skojigt och kollat in bakluckeloppisarna! Vilka tidningsfynd du gjorde!

Svar: Det var ju tokigt men du kan ju trösta dig med ett besök på Hammredahls :)
Anita Stenmark

2 Linda Söderlund:

skriven

Jag bläddrade också bland de där tidningarna, så härliga! :-)

3 Linda:

skriven

Ja det var andra tider på både gott och ont, kan tänka mig att du kommer dra en del på smilbanden medans du läser. =)

4 Gunilla:

skriven

Jag har en hög med liknande gamla tidningar liggande som jag hittat på mitt jobb. Det är verkligen både kul och nostalgiskt att bläddra i dem. Ibland använder jag dem när jag gör collage. :)

5 Cicci H:

skriven

Jag gillar gamla veckotidningar jättemycket :-). På gästtoan hänger alltid ett par - inte för jag tror de blir lästa, men de är snygga!

Kommentera här: