Krympande denimlager

Med ömmande fingertoppar tar jag en lite paus i mitt senaste jeansprojekt modell större. Det har varit som att lägga pussel och det är ju alltid roligt. Ömheten beror på handsömmnad i tjockt material, ett momentet som ännu inte klart men det måste bero några dagar då jag och systeryster åker iväg till Gästrikland imorgon för att begrava vår morbror. Begravningen som sådan är ju inget vi längtar efter men att träffa kusinerna igen känns riktigt bra, det var några år sedan sist.
 
Vadå? Ni undrar över vad mitt projekt är? Ja, okej.. en liten titt kan ni få så länge..
 
 
Det som återstår handlar enbart om handsömmnad så efter ytterligare ett par timmar med nål och tråd och mer ömma fingertoppar kommer bättre bilder. Till dess får ni ha det så bra.
 
Höres
Anita
1 Linda:

skriven

Som vanligt blir jag riktigt nyfiken på vad du pysslar ihop. Väntar med spänning på fortsättningen.
Beklagar sorgen, begravningar är aldrig någon rolig begivenhet men det är väl ofta då som släkten tenderar att träffas så man får väl se det positiva med sorgen.
Kram Linda

2 lopplisa:

skriven

Beklagar sorgen, även om det för med sig en trevlig kusinträff. Nå, vad har du på gång nu´rå?? Soff- eller fåtöljöverdrag? Sängöverkast? Matta? Hm.. tak till hammock? Hängmatta? Scenkläder till karln i huset? Äsch! Jag får väl ge mej till tåls och olidligt invänta ett avslöjande inlägg då! :)

Kommentera här: