Monday, monday

 Ledig måndagsförmiddag är väl inte helt fel trots att vädret inte visar sig från sin bästa sida..
 
 
..blåsigt, snöbyar och solglimtar däremellan - aprilväder redan i februari.
 
Det positiva med sämre väder är att det känns bra att hålla sig inomhus och pyssla. Den blivande ettåringens outfit är i stort sett klar det saknas bara knappar och hål till dessa..
 
 
Har även hunnit med att skrädda ett par jeansbrallor..
 
 
..och som ni ser har jag valt den enklast möjliga modellen den här gången och det som återstår att klippa är muddar i midja och benslut. Ett snabbt överslag säger att det kommer att behövas endast 9 sömmar för att färdigställa dom.
 
Det sista lediga timmarna innan jag åker iväg till Hemavan är vikt åt att plocka undan och städa stugan så den är fin och fräsch nästa gång vi kommer hit.
 
Ha det gott så höres vi.
Anita
 
 
PS Tack för all respons jag har fått den senaste tiden. Så himla roligt att ni hittar hit samtidigt som jag hittar till er DS
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
1 Sanna:

skriven

Åhh vad jag önskar att jag var lika duktig som dig att sy barnkläder.. =)

2 Evas pyssel:

skriven

Nu har jag bläddrat runt här en stund ....igen. Är så imponerad av dina jeansprojekt. Jag gör en del syarbete på Rödakorset/Kupan ibland och har verkligen möjlighet att botanisera och skapa där.Så tack för inspirationen.
Mannen tittade förbi och blev imponerad av er grillgrop. Det är annat det än här i Småland. Fast himlen är lika grå.
Ha det gott önskar Eva

3 "Lillis":

skriven

Hej Anita!
Jag läser ofta din blogg, mycket inspirerande och rolig att läsa, härligt med återbruk. Men varför skriver du att du "pysslar"? Det du gör är slöjd! Vi måste uppvärdera all slags hantverk och benämna det med dess rätta namn: du slöjdar, helt enkelt!

Kommentera här: