En klok sprätt

Min upprättstående livsföring fortsätter och det jag sysselsatt mig med i helgen är dels en virkning som resulterade i en huvudbonad till lillminstingen Teo.
 
 
Ingen riktig vintermössa förstås men himla söt om jag får säga själv och dessutom ett hyfsat lätt och snabbt handarbete.
 
Som ni förstår syftar klokskapen i rubriken på denna kreation och vad gäller sprätten så har jag tagit mig an den Ikeafåtölj som står i pysselrummet i väntan på makeover..
 
 
..en möbel som ska gå från vit till jeansbeklädnad. Idag har jag arbetet med att sprätta både tidigare överdrag och de brallor som ska ingå i den nya outfiten och trodde ju i min enfald att hopmonteringen kunde påbörjas oxå men så ser det inte ut att bli... tänk vad man glömmer fort.. sprättkniven tarvar en hel del tid. När det så äntligen blir dax för sömmnad har jag en plan hur det ska fungera då jag numera inte kan sitta. Jag ska testa att ställa symaskinen på "barbordet" vi har i köket som har perfekt ståhöjd. Kan vara nära att jag får mitt kreativa liv tillbaks :)
 
Nu ska jag byta sysselsättning från sprättning till matlagning. Tjingeling!!
 
Höres
Anita
 
 
 
 
 
1 Heimlaga:

skriven

Cool mössa! Jag brukar fodra virkade/stickade mössor med muddväv för att de inte skall blåsa rakt igenom.

2 Annie:

skriven

En sådan ursöt mössa, verkligen gullig. Ser fram emot att se resultatet på fåtöljen;)

Ha en härlig kväll
Annie

3 lopplisa:

skriven

Nöden är ju uppfinningarnas moder, heter det ju som bekant.. Så bra att du har planer på att utveckla ståsömnad!! Fasen vilken bra arbetsterapeut du hade varit!! =) Hoppas det fungerar! Kul mössa förresten!!

4 Fiffiga systrar:

skriven

helt fantastiskt söt mössa! Kram emelie

5 Anna:

skriven


Hittade hit via bloggen Hildas Hem och blev fast en lång stund! Vilken härlig och personlig blogg du har! Hit återkommer jag gärna!

Välkommen att kika in hos mig!
Kram från Gotland!

Svar: Så trevligt! Välkommen!
Anita Stenmark

Kommentera här: