Söndag, söndag..

Så har vi påbörjat januaris sista söndag som ser ut att bli lika frostig och vacker som det varit den senaste veckan.
 
 
Helgen inleddes med tårar, då vi tog farväl av en älskad familjemedlem, och fortsatte i gemytlig gemenskap med tillresande släkt. Tänk att det numera är oftare man träffar släkten vid begravningar än vid bröllop..
 
Med tanke på ovanstående så har det inte hänt speciellt mycket på pysselfronten men ett par vantar snodde jag ihop då det var ett önskemål från makens moster..
 
 
 
Modellen har jag hämtat ur Tone Finnangers bok "Tildas julehus", ylletyget beställdes från Panduro för några år sedan, broderierna är tagna ur loppisfyndade dukar, brodyr och knappar kommer även de från mitt gedigna loppislager.
 
Trost att kreativiteten inte rent bokstavligt flödat så har ändå hjärnan varit aktiv och en ide om en minimakeover av vårt kök har tagit form. Det var en tapet hos Happy Homes som var den utlösande faktorn och jag trodde ju att en bild av densamma kunde hämtas från nätet men där fick jag tji. Bild kommer när tapeten är inköpt.
 
Se nu till att njuta av dagen alla bloggister så höres vi en annan dag.
Anita
 
 
 
 
1 Liza Kettil:

skriven

Det är en märklig känsla det där med att ta farväl. Oftast väldigt trevligt att träffa dem man så sällan träffar, men anledningen till att man ses är desto mindre trevlig. Otroligt tjusiga vantar! Liza

2 lopplisa:

skriven

Så läckra!! Och vilken fin vinterbild!

Kommentera här: