Den blommiga pallen

Precis som  de flesta som gjorde sin röst hörd i mitt förra inlägg så gick jag på det grönblommiga tyget, främst då för att det känns mindre smustgrant men det gula fick vara med på ett litet hörn..
 
 
Jag är ju en riktig kladdare då det kommer till målarfärg och undersidan såg inte speciellt rolig ut efter min framfart med penseln, lösningen blev att klä pallen även på undersidan. Inspirationen till det fick jag från
en av Michael Bubles skivomslag..
 
 
Jag gissar att pjucksen är från Christian Louboutin.
 
Ideen till det turkosa på benen kommer från alla blogginlägg om "dipdying", bla Popetotrora har testat den tekniken så min intention var att göra detsamma. Nu blev det den vanliga penseltekniken då jag tänker mig att man måste hänga upp det doppade objektet för torkning och i vår lägenhet fann jag inget fiffigt ställe att göra det men till nästa gång ska jag ha funnit ut en lösning.
 
Idag ska jag blir det gräsklippning mm i Gunnarn så jag hoppas vädret står mig bi.
 
Höres
Anita
 
1 Linn:

skriven

Fast dipdye heter det ju bara för att det är gjort för att se doppat ut, man måste ju inte doppa det. Och om man faktiskt doppar så går det åt väldigt mycket färg och blir oftast ojämnt, så fortsätt med penseln du! :)

2 Linda:

skriven

Det blev riktigt läckert och smart idé att blanda både tyg och färger. =)

3 Alviti:

skriven

Den blev superläcker tycker jag!

4 lopplisa:

skriven

Vilket lyft för pallen! Jättefint resultat!!

Kommentera här: