Sista vackra dan i maj..

..är ingen vanlig dag, nej idag för 33 år sedan föddes vår tvillingflickor. Själv var jag blott 21 år och därhemma väntade en storebror på 19 månader, ja det var tider det :)
 
Idag, precis som 1980, är det ett underbart väder och jag hoppas att även resten av sommaren blir som den för 33 års sedan för den bjöd på sol och värme i tre månader.
 
Igår kväll hjälpte jag svärmor att rensa ur garderober och tänk vad jag fyndade..
 
 
..en fin hattask fylld med..
 
 
..lite kläder från 70-talet
 
 
En kavaj från LAPIDUS som jag minns var ett känt märke från den tiden jag arbetade på Sunds Varuhus i Tärnaby.
 
 
En klänning och dräktjacka som svärmor använt vid begravningar men som nu kommer att nyttjas vid betydligt trevligare tillfällen. Tänk att jag till sist kan konstatera att även min garderob innehåller "den lilla svarta", jag behöver bara ta in klänningen lite först. Kavajen och lilla jackan sitter som dom ska och tillsammans med jeans, en snygg topp och tuffa skor tror jag att det blir riktigt häftigt.
 
Ja, tänk vilken lyckokväll..
 
 
Nu är det hög tid att förflytta sig till kontoret för lönearbete.
 
Njut av det underbara vädret så höres vi.
Anita
 
 
1 Anonym:

skriven

Fina fynd!! Hattasken är ju maxat avundsvärd!!

2 VisaLiza:

skriven

Vilka fina fynd du gjort hos svärmor! Tiden går verkligen fort när man har barn. Mina två äldsta tjejer är redan vuxna och jag har svårt att förstå hur det gick till. Önskar dig en härlig helg. Som jag förstår har ni kanonväder uppe i norr. Liza

Kommentera här: