Adventsljus anno 2013

Advent och jul handlar ju mycket om traditioner men nog är det väl lite kul att förändra någon detalj varje år?
I år blev blev det de fyra ljusen som fick en uppdatering..
 
 
Säckväv, linne, ylle, bomull, papper, mörkröd färg, snöre och överblivna klämmor från slaktade gardinringar är vad som tarvas för en uppsättning siffror i adventstid.
 
Sprang idag förbi Röda Korsets second hand "Kupan" och inte gick jag tomhänt därifrån. En gammal girlang i glada färger..
 
 
..och en underbar bomullsduk med tryckta granar kunde jag bara inte låta bli.
 
 
Kopparljusstaken och trälådan fyndades i Stensele förra helgen. Staken för ljus i udda storlek köpte jag bara för att vi hade en exakt likadan i mitt hem när jag var barn, nostalgitripp med andra ord. Trälådan är lite sliten men otroligt charmig. Vad jag ska ha den till? Ingen aning än så länge men det dyker säkert upp något användningsområde vad det lider.
 
Imorgon eftermiddag ska Cornelia och Waldemar komma till farmor och farfar för pepparkaksbak och övernattning. Det, förstår ni, blir fredagsmys av absolut bästa sort.
 
Höres
Anita
 
 
 
 
1 lopplisa:

skriven

Bra älskar din tolkning av adventsljusstake!! :)

2 Cicci H:

skriven

Vilken jättejättefin adventsljusstake/stakar :-)

Kommentera här: