Paketpysseltips

God lördagsmorgon, hopps ni har det bra. Min morgon startade redan vid sexsåret då jag vaknade pigg och utvilad, beredd att dra igång lite juligheter som började med att slänga ihop en mjuk pepparkaka. Gottigottgott. Vidare har jag påbörjat paketinslagningen och då tänkte jag att ni kunde få ta del av mina återbruksideer så här kommer en diy på julklappsetiketter.
 
Som den samlare jag är sparar jag på etiketter som kommer med nya kläder och dom passar superbra att återbruka. Förutom dessa har jag använt fint papper (tex boksidor och tapetrester), limstift, och stämpeldyna.
 
Klipp ut två bitar papper som limmas fast på etiketten.
 
Dra med stämpeldynan längs kanterna på båda sidorna för en patinerad look. Har man ingen dyna går det lika bra med vanlig hobbyfärg som läggs på med en nästan torr svamp eller pensel.
 
Så var det dags för namn och då använder jag schabloner och stämpel eller färg. Väljer man det sistnämnda gäller samma sak här som ovan, dvs mycket lite färg annars är risken stor att det kletar.
 
Med en penna eller pinne petar jag upp hålet och sätter i ett snöre och så var det klart. Snabbare pyssel får man leta efter vilket passar perfekt så här i juletid.
 
Passar på att visa mina återbrukade papplådor från förra julen. Jag har använt skolådor, ett brödpaket och en rund ostlåda som fått nytt uttryck med hjälp av tapeter, band och en kakform i plåt.
 
Nu blir det mer pyssel i sällskap med Vinterstudion.
 
Höres
Anita
 
 

Kommentera här: