Barnmode från förr

Idag visade sig bli den dagen då undertecknad sökte inspiration i lådan med gamla mönster och tänk där låg det..
 
 
..Stilmönstret från 60-talet med en bedårande flickklänning i storlek 5 år.
 
Av påslakanet jag sydde Cornelias klänning av förra veckan fanns fortfarande mycket kvar av så det fick bli dagens tygval.
 
Efter ett sådant projekt inser jag att sömmandsförklaringen har gått framåt för rackarns vad jag fick brottas med vecken, inget svårt alls men med bilden som vägledning så fick jag det inte att stämma riktigt. En annan sak är det här med storleken, är detta en klänning för en femåring eller till en yngre tjej? Det kan bara utrönas genom att hitta några småbrudar att prova på, återkommer med resultatet.
 
Höres
Anita
1 Lena:

skriven

Sådana klänningar hade jag i 5-årsåldern i början på 60-talet. Min moster sydde dem åt mig. Kul att se!!

Kommentera här: