Sol, semester och en gnutta skapande

Man tror man flytta utomrikes - vilken makalös sommar vi har!! Det mesta handlar om att bada och dricka, så angenäma bestyr som fortsätter långt in på kvällen.
 
 
Pysselhörnan står rätt outnyttjad för tillfället men härom kvällen lyckades jag skrapa ihop lite energi för att färdigställa en sedan tidigare påbörjad sommarklänningar, storlek barn.
 
Och det är Corres lilla rutiga..
 
 
..som härstammar från en väl använd köksgardin.
 
Tänkte även passa på att visa upp livebilder på en klänningen jag sydde förra veckan utifrån ett 50-tals mönster och som visade sig passade denna undersköna tösabit.
 
 
..som sedan tidigare även innehar en annan klänning jag knåpat ihop.
 
 
Så var det dags att slagga och samla kraft för en ny underbar sommardag.
 
Höres
Anita
 
 
 
 
1 hennihenni:

skriven

Ja visst är det hett just nu! Både härligt och lite tungt... Jättefina klänningar, de ser svala ut :)

2 Ewa Svensson:

skriven

Jättasöta klänningar, allihop. Och vad roligt att de är av återanvänt material allihop. Lite kul med det där mönstret från 60-talet. Det känner jag igen. Min mor hade det i sin mönstersamling och jag tror till och med att hon sytt något till mig av det, men jag vet inte hur gammal jag var då.

Kommentera här: