Ännu en vintersöndag

Vi åkte iväg till svärmors stuga i hopp om att få njuta av sol och gnistrande snö men det gick ju åt pipsvängen för vädergudarna ( hur många är dom egentligen.. vore nog bättre med bara en för jag antar att dom har svårt att hålla sams därav det ostadiga vädret ) har inte varit nådiga - snöstorm igår och väldigt blöt snö, snart regn, idag.
Vad göra när utelivet inte lockar? Ja tack och lov för alla svenska vinteratleter som bjuder på fantastisk underhållning via dumburken! Sen så har vi ju tillgång till det breda bandet som skapar möjlighet att ladda inspiration som finns tillgänglig i bloggvärlden, en aldrig sinande källa som hela tiden leder vidare till  nya trevliga sidor.
 
 
Återbruk hos Caisak.com. Jag bara älskar blomkrukorna!!
 
 
På samma ställe fann jag även denna bild där jag fastnade för de upp-och-nervända lampskärmarna - en ny ide för mig iaf.
 
DIY Book Page Junk Frame - from breida at breidawithab.com
Unik väggkonst skapad av breida with a b
 
 
Gamla pallar över? Varför inte göra som idemakeriet - häng dom på väggen.
 
 
Idemakeriet är en fantastiskt inspirerande blogg med en massa vackra bilder och pysseltips, tex "tulpankjolar"
 
 
Ett nytt sätt att att piffa till tulpanbuketten - en "uppäggande" ide  :)
 
 
Att arbeta med textil och färg är ju nåt jag testat på sista tiden så dessa kuddar hos My Attic föll mig på läppen - enkelt och charmigt.
 
 
Champagnekorkar är det säkert många som sparar och här tipsar Trulakids om ett kreativt användningområde.
 
 
En "tråkvädersdag" som denna skulle kunna ägnas åt kartongpyssel som säkert roar barnen, i allafall resultatet. Denna ide hittade jag hos Kika Reichart.
 
 
Knoppar till gardinstänger hittar man på de flesta loppisar för någon ynka krona, oftast får dom ligga kvar men kanske inte längre. Frkmayasloft bjuder på iden.
 
Untitled
 
Ingen har väl missat att metall och då främst koppar är väldigt inne, amerrymishapeblogg fixade en avskalat vacker ljusstake
 
 
Koppar funkar även när vi kommer till sänggavlar.
 
 
Kan man få för många ljushållare? Jag tror inte det och här visar  "My art and designe" en diy på dessa superfina i betong.
 
Doors - Stenciled stair risers
 
En underbart tokig trappa hittade jag hos lonny.com. Kanke en ide att ta efter hemma hos oss...
 
Med det avslutar jag min syberresa för denna gång för strax är det dags för Ferry i dagens massstart.
Hejja, hejja!!
 
Höres
Anita
 
 
1 Gunilla:

skriven

Här nere i Skåne är det nästan vårväder men jag får vackert hålla mig inne i stillhet ändå. Tack för många kul inredningstips. :)

2 lopplisa:

skriven

Ja, vädergudar är ett opålitligt pack allt som oftast! Fina tips du lämnar! Man blir ju sugen på att styla hemmet faktiskt och slänga all bråte åt fanders :)

3 Sanna:

skriven

Åh där fick man ännu lite fler ideer då..som att man inte hade nog på att göra listan.. ;) Hehe.. Tack för inspirationen! <3

4 Emilia:

skriven

Härlig inspiration!

5 Annie:

skriven

Många fina inspirationsbilder inte minst trappen

Kommentera här: