Färgglatt

Min lust att färgsätta textil har inte avtagit, nej nej snarare tvärtom och mottot är att taga vad jag haver.
 
 
Här har jag testat att "ruta upp" ett bommulstyg med hjälp av maskeringstejp och "duttat" på färg med vanlig hushållssvamp.
 
 
Efter ytterligare en omgång maskeringstejpande sprayade jag med kopparfärg.
 
 
Tada, så har jag mig en egendesignad liten tygbit.. det är så himla roligt och spännande att testa sig fram så här - man vet ju aldrig hur det slutar.
 
Höres
Anita
 
 
 
 
1 Emilia:

skriven

Kul! Och så det blir så fint med!

2 VisaLiza:

skriven

Härligt med färg och så fint det blev! Känns väldigt femtiotalsinspirerat. Liza

3 lopplisa:

skriven

Åh så fint!! Du har ju verkligen anlag för detta med att designa tyger!!

4 Fiff:

skriven

Häftigt!

Kommentera här: