Easy, peasy... men där misstog jag mig!!

Jag kan meddela att första ljuset i advent är numera officiellt tänt!
 
Jag har legat rätt lågt med förberedelserna detta år men känslan finns där ändå. Inför helgen kände jag att det var dags för nya köksgardiner och i min fantasi har det alltid svävat runt en bild av kökshanddukar i mitt julfönster. Det, tänkte jag, måste vara det enklaste av alla gardinprojekt med färdigfållade tygbitar bara att sätta ihop.
 
Nu var det inte riktigt så lätt, vilket jag borde insett med min erfarenhet vad gäller tyger och sömnad, för vad jag helt tappade var det faktum att använt linne tenderar att inte vara spikrak utan varje handduk "lever" sitt eget liv, framförallt inte vinkelrät! Okidokki, med ganska många justeringar så fick jag ihop det till slut och jag kan bara erkänna att det blev så himla bra. Svårt att återge i bild i dessa mörka tider men ni får lita på mitt ord.
 
För övrigt har vi fått rå om två av våra barnbarn i helgen vilket alltid är lika mysigt och vi har hunnit med julmarknad, loppis, pepparkaksbak, två cafebesök och en julskyltning - inte illa pinkat om jag får säga det själv!
 
 
Här har Cornelia, 5 år, låtit kreativiteten flöda vilket resulterat i dessa fina kakor. Kan inte bli mer juligt!!
 
Förutom kärlek, pussar och kramar får man även ta del av barnbarns olika basilusker vilket känns tydligt ikväll i en brännande hals och en stigande kroppstemperatur - hotande nära att bli en "vård-av-mig-själv-dag" imorgon.
 
Sköt om er
Anita
 
 
 
1 karina:

skriven

Och dessutom bjöd du på trevlig middag har jag hört. Sonen var så nöjd

2 lopplisa:

skriven

Oj! Så fina julgardiner har jag nog inte sett förut!! Och pepparkakorna är ju också i en klass för sig!! Charmanta!

Kommentera här: