Framförhållning is tha shit!

SMHI förvarnar om kallare väder och då, mina vänner, tänkte jag att nu är det dags att agera inför den kommande adventstiden. Jag tycker ju det är så himla fint att pynta med små granar lite här och där i lägenheten och då ska helst roten vara intakt..
 
(bild från www.hemtrender.com)
 
Det är ett så fint och enkelt sätt att skapa julstämning! Men åter tillbaks till SMHI´s förutsägelser, vis av erfarenhet vet jag ju att kallare väder gör att dessa eftertraktade granar sitter ordentligt mer fast i underlaget så trots gårdagens regn drog jag iväg till skogs och samlade på mig en hoper adventspynt.
 
 
Nu vill jag ju påminna om att man inte kan gå ut och slita upp granplantor hur som helst om man inte äger skogen själv. Ett tips är att söka i vägdiken för där röjs det kontinuerligt.
 
Så ut och fixa bästa och billigaste adventspyntet innan marken frusit till.
 
Höres
Anita
 
1 lopplisa:

skriven

Bra framförhållning! Ska bli spännande och se vad du knåpar samman för fint!

2 Frida:

skriven

Åh vad fint! Jag skulle gärna pryda vårt hem med minigranar, men är tveksam till att det skulle gå så bra med en kattunge...

3 Frida:

skriven

Glömde skriva min korrekta adress :)

Kommentera här: