Underbara höst

Vi har tillbringat helgen i vår fjällvärld där hösten känns ännu mer intensiv än här i inlandet.
 
 
 
Förutom diverse stök som hör årstiden till hann jag med en sväng i skogen som fortfarande levererar godsaker..
 
 
Kantarellerna fanns inte i något överflöd men så passa att vi fick smaka till middagen samt några påsar till frysen för kommande gourmetiska upplevelser.
 
När vi, på vägen hem, passerade min hemby kunde jag inte låta bli att fota Ryfjället där det badade i sol. Undrar hur många gånger denna vy fotograferats?
 
 
Efter att ha nyttjat min rösträtt sitter jag åter i mitt syrum och lurar på vad jag ska ta mig an i pysselväg.
 
Höres
Anita
 
 
1 lopplisa:

skriven

Det var inga dåliga vyer på dessa bilder! Nähä! ser det ut så här i din kantarellskörd när de inte växer i överflöd.. förstår jag att du har näsa för kantarellplock! Ha det fint!

2 Sanna:

skriven

Åh så vackert! <3 Mums med skogens gula guld <3

SV: Mmm det blir inte så ofta man har tid att sitta och kolla omkring bland alla fina bloggar tyvärr.. =/

Sköt om dig <3

Kram
Sanna

Kommentera här: