Nummer 17

Den gångna vecka var en av de sämre när det kommer till vädret. Snöstorm tisdag, onsdag, torsdag och fredag decimerade påtagligt noteringarna i min turskidedagbok men å andra sidan skapades det mycket tid till pysslerier inomhus. Flera  projekt har dragits igång och ett av dem är helt klart och får därmed benämningen 17/52. 
 
 Ytterligare en virkad trasmatta, denna gång rektangulär, som jag tänkte kunde pryda golvet i Cornelias nya rum. I och med detta projekt har jag i stort sett tömt mitt lager av loppisfyndade mattrasor vilket känns riktigt bra och placerar mig en bra bit in i pågående lagerminskningsarbete. Om någon undrar över hur jag gjort så är det inga konstigheter alls. Fyra varv fasta maskor, ett varv stolpar ( 2 stolpar, en luftmaska), när jag uppnått önskad längd virkade jag ett varv fasta maskor längst långsidorna och avslutade med luftmaskbågar (3 lm, 1 fm i varann maska) runt hela mattan.
 
I eftermiddag bär det iväg till Storuman för fyra dagars kontorsarbete innan vi åter igen ställer kosan mot fjällen.
 
Höres
Anita
 
 
 
 
1 Doris:

skriven

Fin matta. Det flesta virkade mattor är runda så en rektangulär känns lite roligt.

2 Fiff:

skriven

Så fin den blev! Det är så snyggt att virka med tygtrasor, men ganska slitigt. Håller själv på med en just nu :-)

3 Monkan:

skriven

Åh sån fin matta! Jag skulle så gärna virka en, men det verkar ju inte helt lätt, kan tänka mig att det blir jobbigt för handen. Och inget arbete man sitter på bussen och pysslar med heller :)

Lagerminskning, undrar om det finns kurser i sånt? Fast jag skulle förmodligen få underkänt :) Men du har verkligen lyckats, snygg matta och minskat lager, riktigt bra!

Kommentera här: