Lysande ideer

Sista veckan på semestern och fortfarande inget sommarväder så tiden spenderas även fortsättningsvis rätt mycket i pysselrummet där mina senaste projekt handlat om upplysning och då i form av lampmakeovers.
 
Lampa nummer ett tillika årets trettiosjätte arbete är ett andra generationens återbruk där jag måste varna känsliga läsare för dålig bildkvalitet.
 
Denna marängiga skapelse var från början en murrig taklampa anno 70-tal som jag för något år sedan skalade av både tyg och elattrialjer och klädde med en gammal gardin för att få till ett skydd till godsaker på utebordet. I år kände jag mer för en mysbelysning på vår balkong och då ingen el finns att tillgå så tog jag helt sonika och tråcklade fast två batteridrivna slingor längst ner medan batterierna fästes med dubbelhäftande tejp och ett snöre där lamphållaren en gång satt, snöret fick dessutom bli upphängningsanordningen.
 
Lampa numero två (37/2015), som jag fick av makens moster förra hösten, är en modell som fanns i de flesta hem under 60-talet. Detta exemplar har någon under de gångna åren tappat fästet i tillvaron och nedgraderats till en liggande skrivbordslampa vilket inte är speciellt eftertraktat idag. Förutom det har den även blivit omlackerad där några "rinnmärken" ger en hint om att det kan ha varit makens kusins första makeover-projekt men vad gör lite målarskavanker när färgen är så vacker.
 
 
Bilderna visar att mina betongfärdigheter har utvecklingspotential men det funkar för mig inte minst med tanke på övriga skavanker - ingen del glänser över den andra :)
 
Dagens sista lysande arbete (38/2015)...
 
...är en loppisinköpt svarvad träfot som jag spraymålat vit och försett med en stor glödlampa och en dimmer, varför krångla till det?
 
Ja det var alles för nu.
 
Ha det gott till nästa gång.
Anita
 
 
 
 
 
 
 
1 Sanna:

skriven

Helt underbara lamppyssel! <3

Kommentera här: