2015 vart tog du vägen?

Så här de sista skälvande timmar av året 2015 faller det sig rätt naturligt att inventera de månader som passerat.
 
Januari..
 
...inleddes med mattrasor och virknål för att övergå till..
 
..zickzackig tapetsering.
 
Februari..
 
..var det dags för mer återbruk och då i mitt absoluta favoritmaterial, gamla jeans som ju har så många färdiga välarbetade detaljer som bara är att "plocka över" i det nya plagget.
 
Mars..
 
...var månaden jag "upptäckte" bokvikningskonsten - billigt, hyfsat enkelt och läckert resultat.
 
Mars var även månaden som bjöd på en annan ny erfarenhet..
 
..för då var jag med på en liveinspelning av Let´s Dance - spännande och roligt! Och tänk er att släktingen min gick och vann hela tävlingen! Kan väl erkänna att han inte tillhörde dem som jag gissade skulle vara i final när programserien började :)
 
April..
 
..handlade mycket om fysisk aktivitet i underbara Joesjö.
 
Maj..
 
..snösmältning och vårkänningar lockade till mer denimåterbruk.
 
Juni..
 
..fortsatte i samma teknik och jag började längta efter sommaren.
 
Juli..
 
..kom men utan någon värme i släptåg så en enkel ros i en lika enkel vas fick agera sommar på vår balkong.
 
Augusti..
 
..och fortfarande lyser sommarvärmen med sin frånvaro och jag pysslar inomhus med att bland annat måla upp min loppisfyndade lampfot. Andra halvan av augusti händer det vi tappat hoppet om - det blir sommrigt varmt och vi njuter allt vad vi bara kan trots att semestern är över.
 
September..
 
..och det är fortfarande skönt ute och då passar det ju att plocka fram sprayfärg för att försköna några gamla burkar.
 
Oktober..
 
..är månaden för min födelsedag som vi tillbringade hos "dotra" i Umeå och då fick hon en ny taklampa.
 
November..
 
..och min billiga variant av "Kählervas" kom till världen med hjälp av eltejp.
 
December..
 
..handlade för mig som för de flesta andra om julförberedelser och adventskalender men lite fixande till mig själv hanns även med och jag bara älskar mina ylletofflor, använder dom jämt!
 
Ja bland annat så har mitt år sett ut, hur har det varit för er kan man ju undra.. men nu är det dags att blicka framåt och förhoppningsvis blir 2016 minst lika bra. Och det slumpar sig så att jag slutar året som det började..
 
..med en trasmattsvirkning :)
 
Gott slut mina vänner så hörs vi nästa år!
Anita
 

 
1 charlotte:

skriven

Väldans skoj att se ditt produktiva år! Fina saker och ett brett register du jobbar i! Gott Nytt År!

Svar: Gott Nytt till dig också!
Anita Stenmark

2 Longevity - en blogg om hälsa:

skriven

Gott nytt år!

Svar: Tack detsamma!! :)
Anita Stenmark

Kommentera här: