Lucka nr 8

Åttonde dagen i advent 2015 får ni hålla tillgodo med ett återbruk av ett av mina egna julpysslerier. För två år sedan så fick jag slut på juletiketter och som av en händelse låg det några "pristaggar" på arbetsbänken från det klappar som just slagits in och så var den idén född.
 
Pristaggar från kläder där snöret plockas bort.
Limma fint papper på båda sidor. Kan vara från en gammal bok, en tapetsnutt, en papperspåse, ja vad som helst man tycker passar.
För gammal look, färga kanterna med en stämpel.
Dags att sätta dit namn med hjälp av schablon och stämpel eller färg.
 
Avsluta med ett trevligt snöre och så har du dig charmiga etiketter som med fördel går att spara och användas år efter år om man hinner plocka tillbaks dom innan dom hamnar i sopsäcken.
 
Pyssla lugnt
Anita
1 Pia:

skriven

Ett pyssel som verkligen står sig!!

2 Sanna:

skriven

Vilket bra tips!! Det skall jag lägga på minnet och spara tags i framtiden =)

3 Anna:

skriven

Precis så gör jag också! De är som gjorda för att bli till etiketter. Jag brukar klippa bort banden som sitter i blusar och toppar och spara så har jag fina band till etiketterna också och till godispåsarna!

Kommentera här: