Virknål + garn = hjärtligheter

I helgen kom virknålen och garnkorgen fram vilket har blivit en vanlig aktivitet när vi är i stugan. Lusten vaknade när jag såg "Tedags hos Tant Ninettes" inlägg om små söta hjärtan samt en länk till en beskrivning av domsamma. Beskrivningen är på engelska och med hjälp av tydliga bilder var det inga större problem ens för en icke notorisk virkare som jag.
 
 
Tillsammans med ett gamalt jeanspar som låg och drällde bidde det en kudde som osökt leder mina tankar till 70-talet och ett populärt byxmärke. Dom kallades "Alla stjärtas byxor" och hade ett hjärta som symbol och var allt som oftas gjorda i gabardin. Nån som minns?
 
Ja, men då kan jag pricka nummer nio av femtiotvå projekt, en bit kvar..
 
Höres
Anita
1 Evy:

skriven

Hej visst minns jag de byxorna, ganska sköna.

2 Christine:

skriven

Jättefin kudde.

3 Rosita Cederberg:

skriven

Ja dom byxorna minns jag! Trevlig blogg du har. Är du någon som gick skola samtidigt som jag?

Svar: Känner inte igen ditt namn, när gick du skolan? Själv gick jag Skytte mellan 1965 och 1974.
Anita Stenmark

Kommentera här: