VM-pyssel

Nu har längdfolkets VM äntligen dragit igång och ett fan som jag blir ju sittande framför tv en hel del men tro inte att det sker i passivitetens tecken. Nej, nej, nåt ska jag ha i händerna och det perfekta handarbetet i ett sånt läget är det som kan genomföras utan störande buller så jag forsätter helt enkelt att traktera virknålen.
 
Ett traditionellt hantverk med ett mindre traditionellt resultat - en virkad bricka stärkt med klarlack - och 2015´s tionde projekt har sett dagens ljus.
Vårt barnbarn Teo, 3 år, var på besök i helgen och när han såg mattan jag virkade till nyår la han omgående in en beställning till sitt rum. För att kunna uppfylla hans önskan så behöver jag mer trikåtrasor och det är också en aktivitet som passar framför dumburken..
 
Här är det att par håliga "kalasbyxor" som med saxens hjälp snart är ett minne blott. Jag tror baske mig att allt kan återbrukas.
Ha en trevlig måndag så höres vi.
Anita
 
 
1 alviti:

skriven

Perfekt pyssel framför tv'n! Jag har äntligen tagit tag i saken och gjort en jeansjacka av gamla jeans. Tack för all inspiration du ger! Mch carolina

2 Pysslamer Emma:

skriven

Åh vad jag gillar din kommentar!! Ja bannemig allt kan återbrukas. Jag blev så inspirerad av kalasbyxorna...här ska klippas :-D

Kommentera här: