1, 2 och 3 av 52

Så sprang tiden iväg igen, en tid utan blogginlägg. Nu ska ni inte tro att dagarna har förflutit utan några kreativa aktiviteter, nej,nej. Som jag berättat tidigare har jag föresatt mig att jag under 2015 ska minska mitt lager vad gäller textilier och annat jag köpt i akt och mening att återbruka. Målet är att femtiotvå olika projekt ska slutföras innan detta nya år tar slut. Det kan låta mastigt med ett i vecka men i min värld kan ett återbruksprojekt vara allt från det lilla som görs på en kvart till mer avancerade så det ska nog förhoppningsvis funka.
 
Då var det då dags att presentera mina tre första arbeten.
 
Efter att julens ljusinstallation över vårt matbord packats ner så bestämde jag mig för att behålla drivveden som bärare av den taklampa vi länge saknat. Ur mitt förråd plockade jag fram två lampskärmar och elmaterial och efter 30 minuters meckande så hade vi fått oss en ny lampa. Tack vare att den stora skärmen redan var "avklädd" och den lilla fick vara som den var så hamnar detta i kategori snabbpyssel! Tanken är att ytterligare två skärmar ska komma upp, jag saknar dock lite material ännu men jag är övertygad om att det finns någonstans i skåpen.
 
Nummer två fick bli ett överdrag till soffan och här fick jag använda en hel dag för att få ihop det. Varför överdrag frågar sig vän av ordning. Jo, tyget är nån sorts fuskmocka och jag tycker det är så obehagligt att sitta på för det blir så statiskt, inte för maken bara för mig. Vad det beror på har jag ingen aning om men det är ett faktum i alla fall. Det jag använt är ett lakan, två dukar, en gardin och lite annat tygspill som formsytts och försett med resår under dynorna så att dom lätt kan tas av och tvättas.
 
Mitt tredje projekt fick bli tröja och byxor till ett av barnbarnen. Mönsteret är som vanligt från Ottobre och tygerna är inköpt hos endera Ohlssons tyger eller Stoff och Stil, det var ju ett tag sedan så det är inte så lätt för tant att minnas.
 
Nu står John Blund och knackar mig på axeln så jag tro det är dags att dra sig mot sängen.
 
Höres
Anita
 
 
 
 
1 Borgmästaren:

skriven

Det låter stressigt med 52. Gillar särskilt första projektet. Du har ju fått en rivstart på projektet. Bra jobbat!

2 Life of Johanna:

skriven

Hej!

Passa på och tävla inne hos mig , du hittar tävlingen här

http://lifeofjohanna.se/2015/january/tavling-i-samarbete-med-lugna-lyktan.html

Ber om ursäkt om du inte gillar tävlingstips!

Kommentera här: