Kors i mina dagar

Hej hopp uti söndagskvällen!
 
Vi börjar så smått vandra mot vardagen så dom två kvarvarande lediga dagarna ska jag verkligen njuta av.
 
Igår landade jag här hemma i Storuman efter att ha inandats en veckas fjälluft. Fast ska jag hålla mig till sanningen så var det väl mest en massa snytande, hostande och treoknaprande jag la min tid på då jag trots att jag var förkyld i början på december åkte jag på en ny omgång när vi kom till stugan. Nu känns det dock som att jag är på g igen och till ackompanjemang av "Tour-de-ski" har jag lyckats få ihop en ny kudde till hemmet med förhoppning om flera att förnya soffan med.
 
 
Som brukligt är så här i början av ett nytt år inser även jag att det är lägligt att förändra/förbättra sina vanor och precis som tidigare år tänker jag att det inte är speciellt lyckligt varken för min börs eller miljön att konsumera i den takt som jag/vi gör. Med dessa klokheter i färskt minne blir min plan att nyttja mitt väldigt fulla lager av textilier när kreativiteten pockar på, dvs inga nya inköp bör göras såvida det inte handlar om tillbehör såsom tråd, vliselin, vadd och liknande. Tanken är att jag till och med ska hålla mig borta från secondhandkomersen och det blir väl det svåraste gissar jag.
 
Finns det då någon plan för mitt skapandet det närmaste året? Det är väl när tankarna hamnar här man ska vara lite försiktig med utformning/krav/önskemål men att sätt nivån på femtiotvå projekt för  år 2015, dvs ett i veckan, borde inte vara att ta i för mycket? Eller vad säger ni? Finns det någon mer som känner sig manad att försöka få till femtiotvå (eller mindre/flera) olika "pysslerier", stora eller små, av det som finns hemma då är ni välkommen att haka på och med jämna mellanrum visar jag gärna upp det vi åstadkommit. Hör bara av er om ni vill vara med.
 
Höres
Anita
 
 
 
1 Pia:

skriven

Oj, ett i veckan. Nej, den utmaningen får jag nog hoppa. Jag har som "nyårslöfte" att bli klar med alla projekt som påbörjats 2014 eller tidigare. Det är en utmaning i sig. Gillar att påbörja saker men är inte lika glad i att avsluta :)

God fortsättning på det nya året och jag hoppas att din förhoppning om ett färdigt projekt i veckan håller i sig hela året /pia

Kommentera här: