Ny vecka och 4/52

Den gångna helgen har vi tillbringat i Umeå och tillsammans med två av våra barnbarnhar vi besökt Leo´s lekland, ätit köpespizza och varit på bio. Lyckliga barn och lyckliga mor/farföräldrar!
 
Ikväll har jag tagit mig an nummer fyra i min 52-stegs raket och det fick bli en typisk lampskärm anno 70-tal..
 
 
..som med hjälp av en bit tapet och den fantastiska kopparsprayen förvandlade den till en mer uppdaterad inredningsdetalj.
 
 
Skärmen ska matcha lampfoten jag målade i höstas..
 
 
Kan tyvärr inte visa bild på dom tillsammans då foten befinner sig hos Linnea i Umeå men jag tror att det kan bli riktigt bra. På tal om Linnea så har jag mellan helgens lekland och resturang/biobesök hunnit med att klä om hennes sköna, loppisfyndad fåtölj. Nu missade jag att ta en före-bild men tänk er att där tidigare satt ett brunt, solblekt ylletyg..
 
 
Jag som sett det ursprungliga alternativet kan bara säga att det var inte bättre förr.
 
I morgon bär det av till Hemavan Tärnaby Airport för tre dagars lönearbete så eventuella kreativa uttryck får vänta fram till helgen.
 
Höres
Anita
 
 
 
 
 
 
1 Sofia broström:

skriven

Men så snygg lampa! Impad över en omklädda fåtöljen också.

Kommentera här: