Tre trötta träbitar

Andra veckan av semestern är under varande och den värmen jag minns från i fjol minns tydligen inte mig för trots tysta böner så förblir luften rätt kylig. Med detta stänger jag väderämnet för idag i alla fall.
 
För tillfället är jag solokvist hemma i lägenheten och passar på att nyttja tiden till kreativitet och skapande vilket har lett till flera projekt i varierande grad av svårighet och färdigställandetid.
 
Det snabbaste är en uppdatering av tre trötta träskärbrädor som med lite tid, slipning, olja och läderband numera andas lite tjugofemtonkänsla.
 
Den mörka är den som tacksammast tog emot behandlingen för trots att det inte syns så tydligt på bilderna så var den riktigt torr och tråkig före och nu framträder verkligen den vackra ådringen. Skulle kanske vara snyggare med bruna band men nu hade jag ju bara dessa vita hemma så dom får duga och med det så kan jag bocka av årets 30:e jag-tar-vad-jag-har-pyssel.
 
Innan jag klev in i semesterkänslan handlade det om kläder till barnbarnen men jag hann inte med "hela högen" men nu är det åtgärdat för de två sista "outfitsen" är klar för leverans. Teo får ett par mjuknötta och lite mörkare jeans med mudd både i midja och ben samt en röd farfarströja som för några tag sedan bars av hans morfar.
 
Fyraårige Waldemar får även han ett par mjuka jeans med mudd men istället för tröja bidde det en skjorta vilket är lite av ett favoritplagg för den unge mannen...
 
..och den skjortan har hans farfars bror traskat runt i tidigare - det som bärs i släkten stannar i släkten!!
 
Om jag nu räknat rätt så har jag lyckats knåpa ihop trettiofyra olika pysslerier fram till idag och med det känns det som jag har bra framförhållning. Kanske jag lutar mig tillbaks resten av semestern och läser böcker och lyssnar på P1´s sommar och sippar rose... fast å andra sidan är det ju så himla roligt och semestrigt att låta den dagliga känslan styra så förmodligen blir det en härlig blandning av kreativitet och slapphet.
 
Ha en härlig vecka så höres vi
Anita
 
 
 
 
 
 
1 lopplisa:

skriven

Man kan inte annat än tjusas av hur dina barnbarn får lov att ärva vuxna släktingars avlagda plagg! Du är fan i mej en stjärna på det här området! Så fint alltihop!!

Kommentera här: