Inget revolutionerande men räknas ändå

Det är långt mellan inläggen numera precis som de varma dagarna. Vi hade då iallafall en riktigt härlig midsommar och om en vecka går jag på semester så vad finns det att klaga på?
 
Ett kreativt rus har drabbat mig de senaste dagarna så helt plötsligt ligger jag på plus när det kommer till årets stora utmaning, "52-pyssel-av-det-jag-redan-har-hemma".
 
Minsta barnbarnet ska få denna outfit, nr 25 och 26, som ursprungligen har varit svärmors mjuknötta jeans. Det är en härlig tanke att "gammelfarmor" och ettårige Eddie går omkring i samma material.
 
Cornelia å sin sida får en klockad topp, nr 27, som förra sommaren var en singoalladito som bars av undertecknad.
 
Nummer 28 och 29 är tänkt till Tristan och här handlar det om nyproducerat tyg dock inköpt innan min utmaning påbörjades.
Det finns ju fler barnbarn att sömma till så det är väl bara att kasta sig i produktion och inte bli hängandes här vid datorn nu när lusten till skapande pockar på.
 
Höres
Anita
 
1 Doris:

skriven

Att återbruka till fjärde generationen är ju riktigt häftigt, dessutom måste ju barnkläderna vara helt giftfri och som inte det räcker så får barnbarnsbarnet även en tuff look.

2 lopplisa:

skriven

Ja, för fasen! Nästa år borde gå helt i din utmanings tecken för egen del!! Köpstopp på materialfronten, även loppiswise. Endast skapande av befintligt materiallager! Jättefina plagg förstås!! Du äger!

Kommentera här: