En gamla bok i ny tappning

God morgon alla där ut! Hoppas ni har det bra så här första lördagen i mars och att ni har nåt trevligt på agendan. Själv ska jag hänga med maken och goda vänner på en skotertur vilket är något som sällan händer då jag fördrar att ta mig fram på skidor så här års. Vi åker till Kaskeluokt, en lite by utanför Storuman, där det för dagen serveras palt i deras byastuga - jammi!!
 
Av ovanstående kan ni ju dra slutsatsen att det blir glest på "femtiotvåprojektunderåretfronten" men nu är det så att jag ligger lite i framkant och har några ess i armen att förevisa. Ni minns väl att alla projekt accepteras, stora som små, och dagens tillhör det sistnämnda. Det är dock en helt ny teknik för mig som visade sig vara riktigt rolig att testa.
 
Papperskonst kan man väl kalla detta som inte fyller någon annan funktion än att vara dekorativ, för visst blir det rätt fint? Enkelt och lätt att göra men jag kan tänka mig att med en tjockare bok och tunnare blad krävs det lite tålamod. Trots att mitt tålamod kan brista ibland avser jag att göra ett försök för det blir ju himla snyggt när slutresultatet ser ut som en diamant.
 
Denna hittade jag hos Vintage-house och där kan ni se hur man viker en bokdiamant.
 
Montera den på ett snöre tillsammans med några träpärlor och ni har en vacker mobil precis som hos Tedags hos Tant Ninette
 
Nu är det kanske dags att leta fram passande kläder för dagens aktiviteter.
 
Ha en trevlig helg så hörs vi
Anita
 
 

Kommentera här: