Inte planerat

Långlediga helger är ju alltid välkomna inslag i vardagen och tanken denna gång var att vi skulle umgås med både barnbarn och goda vänner men det ser ut att skita sig helt. Vi har nämligen, båda två, fått besöka av någon förkylningsbassilusk som gör att både hals och huvud värker på ett mycket påtagligt sätt. Så nu tillbringas den mesta tiden i sängen eller i soffhörnet med en kopp varmt te inom räckhåll och inte så lite "tyckasyndomoss-tankar". Då säng- och soffhänget tär på ryggen blir det korta stunder vid datorn och, om jag orkar, vid symaskinen.
 
Jeanskappan jag visade i förr inlägget har nu nått mottagaren och den unga damen blev både glad och hur snygg som helst i den.
 

Under veckan som gått sydde jag några mössor i ett "Frost-tyg" till tre söta systrar på "byn" och då det tyget var nyinköpt av deras mamma är dom ju inte kvalificerad att ingå i mitt 52-veckors projekt men när jag ändå var igång så blev det en i pirattyget som jag har liggandes i skåpet. Låt mig presentera 2015´s tjugonde objekt..
 
..som får ingå i kategorin "mindre krävande arbeten".
 
Nej, nu känner jag att det är dags för vågrätt lägen igen.
 
Sköt om er
Anita
 
 
 
 
 
1 Annmari:

skriven

Hej älskar återbruk kan man beställa något på beställning

Svar: Hej Annmari. Ursäkta sent svar men vi har problem med vår e-post men hoppas att detta kommer fram. Du kan absolut lägga in en beställning, vad är det du tänker dig?
Anita Stenmark

Kommentera här: