Länge sedan en massa grejer

I morse var det länge sedan en massa grejer..
- senaste blogginlägget
- en loppisrunda
- en lördag hemma i lägenheten
- återbruk av jeans
 
Men nu, mina vänner, kan jag glad och förnöjd pricka av ovanstående punkter där den första talar för sig själv.
 
Då det kommer till loppisbesök så blev det två stycken i förmiddags och jag vet inte om det beror på att jag är lite "otränad" men jag hittade bara två intressanta objekt..
 
..en härligt färgglad virkad filt i storleken 150x200 cm till det mycket överkomliga priset 100kr. Med det priset kan man snacka om förslösad kvinnokraft. Vilket undervärderat arbete! Jag vet vad jag talar om för under våren när vi varit i fjällen har jag ju, som ni vet, suttit med virknålen både ute och inne, morgon och kväll, och jag har hittills fått ihop 60 rutor i storleken 10x10 cm och man behöver ju inte vara något mattegeni för att räkna ut att det kommer att ta ett bra tag innan jag är upp i någon filtstorlek.
 
Mitt andra fynd är en ovanlig ram..
 
..som min unga mamma fått flytta in i. Jag gissar att hon var 19-20 år på den här bilden, just precis innan hon träffade pappa. Tyvärr hann jag aldrig känna henne som vuxen för hon "konverterade till ängel" när hon var 49 och jag själv 17 och som ni förstår är bilder och minnen nåt jag vårdar ömt och den här fina ramen tycker jag passar mamma Svea perfekt.
 
Nästa punkt, hemma i lägenheten, skapade möjligheter för den sista - jeansåterbruk..
 
Jag fick en bunt jeans för ett tag sedan där det ena paret hade ett snäck- och pärlbroderi och då jag antar att det kan tilltala små flickor fick de ingå i denna kappa. Jag har en specifik tösabit i åtanke och då är det faktiskt inte vår egen prinsessa utan en helt annan ung dam, hoppas bara att storleken funkar. Med denna jeanssömmnad kan jag bocka av nummer nitton i mitt "femtiotvåskapelserpåettåravdetsomfinnshemma-projekt".
 
Som avslutning måste jag bara få visa en bild från Tärna/Hemavan, tagen idag..
 
Ni ser ju skillnaden mellan Storuman (bilden med kappan) och fjällen trots att det bara skiljer 15 mil.
 
Ha en trevlig lördagskväll så hörs vi senare
Anita
 
 
 
 
 
1 Fiff:

skriven

Där har du fått till ännu en tjusig jeansjacka! Du är så duktig på det, den bästa!
Fint foto på din mamma ♥ förstår att det betyder mycket.

Kommentera här: