En loppistas bekännelse

Jag får härmed erkänna att under det ovanligt långa upphållet i blogginläggandet haver jag syndat! Jag har nämligen fallit till föga för loppissuget, närmare bestämt så har jag gått från tittande till shoppande, trots att jag lovat mig själv att 2015 skull bli ett år utan bra-att-ha-inköp. Nåja gjort är gjort och medan skammens rodnad långsamt lägger sig så måste jag bara få visa er mina fynd!! 
 
Naturligtvis har jag planer för varje enskilt inköp.... eller kanske inte riktigt för alla. En fin samling blev det i alla fall för dryga 200-lappen.
 
 
Träpryttlarna för 150 kr är, om inte jag tar helt fel, sådana man nyttjar för att göra garnhärvor till dito nystan och det kan jag säga, kommer dom inte att förbli i min ägo. Lampfoten för en ynka tia är gjord i någon typ av marmor, hur inne som helst just nu. Den gula vasen för en tjugga är egentligen inte så mycket men på nåt vis tilltalades jag av den intensiva färgen, 60-tals känslan  och det faktum att den är svensktillverkad.
Plåtlådan för 30 riksdaler innehållande små, små pärlor är en sån sak som på nåt konstigt vis alltid ser till att få följa med hem trots att jag inte ofta nyttjar små, små pärlor i mitt skapande mest beroende på för litet tilltaget tålamod. Byggsatsen i trä som är tänkt att bli någon typ av ljusstake passar storleksmässigt mer ihop med mitt tålamod men någon ljusstake lär den aldrig bli för i mitt huvud har en annan plan börjat ta form och för en femma kan den ju faktiskt få bli eller icke bli.
 
Har jag då åstadkommit något som platsar i min egna utmaning 2015? Jo men si det har jag faktiskt och denna gång är det en lampskärm som fått ny kostym.
 
 
 
Skogligt material, limpicka, japansåg och en lampskärm är det enda som behövs för att få in lite natur i sitt hem. Vad som händer med lampfoten är fortfarande inte helt klart men planer smids i detta nu. Ja då kan jag bocka av projekt nr 44 och en lite klapp på axeln ger jag mig allt trots återfallet.
 
God natt och på återhörande!
Anita
 
1 Christine:

skriven

Fina saker du fyndat. Nysthärvan som vi säger , den är ju bra att ha om du har en härva garn o skall nysta..som du säger.De är ganska dyra att köpa nya, fanns i Margarethas handarbetskatalog. Vasen är ju fin..borde väl va en Bo Borgström´s... jag har en liten en i orange. Lampan vart ju häftig med "ny kostym". Ha en bra dag!

2 lopplisa:

skriven

Jädrans så fin pinnskärmen blev och det ska bli spännande och se vad du hittar på med "härvkarusellen". Tycker allt att du har varit skitduktig i ditt köpstopp, så denna lilla förseelse kan du allt bokföras i spalten "en gång är ingen gång", om du frågar mej :)

Kommentera här: