Och tiden den går!

Det var ett tag sedan, mer precist fyrtioen dagar och jag mår bara finfint! Men hur är det med er, ni trogan skara som tittar in utan att få den minsta nyhet som tack för besväret? Min förhoppning är att jag är på väg tillbaks till mitt kreativa jag för ni ska veta att jag saknar henne! Det är märkligt det där med skapande, när inspirationen finns där går det på en grisblink att sno ihop både högt och lågt men när den saknas känns det som att trampa i sirap och det mest basala blir som att bestiga Mount Everest.
 
Vad har då hänt sedan sist? Jo, som vanligt den här tiden på året har vi varit mycket i svärmors stuga..
 
..där vi alltid intar lunchen utomhus. Till påsken var vi en hel hoper med människor där, inte minst min 84-åriga svärmor som är en pigg och fräsch tant med huvudet på skaft... 
 
..och vi är så glada att hon orkar hänga på för det blir ju lite livat ibland där det finns småfolk. Dagarna förflöt i utomhusaktivitetens tecken där morfar/farfar och hans "gammskoter", som vanligt, var en favorit.
 
Vän av ordning hittar ju fyra fel på den här bilden - bara en bär hjälm!! Nu är det så att denna skotertur går enbart runt stugan i en hastighet av max 10 km, inga träd finns att vingla in i, ingen annan trafik dyker upp och nästa minut sitter dom på bobbar och stjärtlappar och susar nerför backen av egen maskin så därför fuskar vi med huvudbonaderna.
 
Åker man inte med morfar/farfar..
 
..kan man själv susa iväg på en stillastående miniskoter eller varför inte bygga en snögubbe.. 
 
..och fyra av ett tandlöst leende när kameran plockas fram. Är man bara två år kan det ibland behövas att få vara inne en stund..
 
..och få ha legot för sig själv under övervakning av mormor.
 
Så var påsken slut och helgen därefter ägnade vi oss åt lite mer stillsamma aktiviter..
 
..som en lung skidtur och fiske i en mycket tyst och energipåfyllande fjällmiljö, däremot blev det ingen påfyllning av färsk fisk. 
 
I helgen är jag hemma för första gången sedan vecka sju medan maken som har en ledig vecka framför sig drog iväg till fjällen själv och det känns faktiskt helt okej. Planen har varit att ta tag i det där som blir ogjort när man åker bort alla helger - städning!! Och vet ni, jag tycker ju att det är lite roligt när man är själv och får gå på i egen takt och man vet aldrig i förväg vart det bär av. Idag upptäkte jag hur vansinnigt ful vår brödrost var...
 
..och som en blixt från en klar himmel triggades min skaparlusta igång.
 
Kan det vara så att man behöver lite egen tid för för att kunna gräva fram kreativiteten? Ja så kan det säkert vara för nu är det betydligt mycket mer aktivitet i min skalle än på länge. Ett bevis är att mina glödlampsvaser som varit tomma har fyllts med rankor av murgröna från en mycket gamal och trött krukväxt och pryder nu våra köksfönster. 
 
 
Vad blir nästa skapelse, nästa ide som sätt i sjön?? Ja det lär visa sig om för den som orkar hälsa på en annan dag.
 
Ha nu en härlig lördagkväll så hörs vi!
Anita
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
1 Denise:

skriven

Vilken härlig stuga ni har att vara i, verkar ju urmysigt! Å så fin brödrosten blev när skaparlusten slog till 😀

2 Pia:

skriven

Härliga bilder!! Har saknat dina inlägg sedan sist!

Kommentera här: