Egen tolkning

Igår gifte våra vänner bort ena dottern och vi ville ju så klart uppvakta det unga paret men med vad var den stora frågan. Då jag föredrar att skapa något personligt istället för att gå ut och köpa var det till att sätta igång fantasin. Först var det helt tomt i min skalle men så en natt när sömnen svek kom det till mig - en jämtländsk brudkudde i min tappning.
 
För er som aldrig stött på dessa otroligt vackra kuddar, så här kan en sådan se ut..
 
yllebroderi www.malinbohm.se
Denna vackra skapelse har slöjdaren Malin Bhom gjort och bilden har jag lånat från www.malinbohm.se.
 
Som ni säkert anar så handlar min tolkning inte om ylle utan om jeans och för att få till poropotionerna så började jag med papper och penna ( inte så ofta det händer kan jag avslöja )..
 
När jag väl hade bestämt form och färg var det bara att dyka in i tygskåpet och efter en hel del klipp och vlisofixerande så hamnade hela härligheten in i symaskinen för tät sicksack, vilket syns tydligt på avigsidan..
 
När det så var dags att pryda hörnen kändes det helt naturligt att byta ut tofsar mot jeanssömmar..
 
Slutresultatet är då alltså en brudkudde a la Handkraft & Återbruk, ett riktigt jäkla roligt projekt som jag hoppas brudparet ska tycka om.
 
Ha det gott till vill hörs
Anita
 
 
 
1 lopplisa:

skriven

Jamen, amen! Så fin tolkning!! Med krona och fluga dessutom :) Übercharmig och kan inte tänka mig annat än att kudden tas emot med glädje!!

Svar: Tackar och bockar för det omdömet, det värmer när det kommer från en Überduktig pysslare som du :)
Anita Stenmark

2 Anonym:

skriven

Och va fint det blev !👏

Svar: Tack för det :)
Anita Stenmark

3 Bitte:

skriven

Så snyggt!
Personligt o klassiskt på samma gång.

Svar: Det värmer, tackar!
Anita Stenmark

4 Heimlaga:

skriven

Vilken härlig crossover!

Svar: Vad härligt att du tycker det för det var liksom tanken :)
Anita Stenmark

5 charlotte:

skriven

Minst lika snygg!

6 Bruden:

skriven

Det är en underbart vacker kudde! Den bor så fint i vår soffa. Tack snälla Anita för den omtänksamma gåvan.

Kommentera här: