Här snackar vi storlek

Då har första arbetsvecka avlöpt utan större besvär och vardagen rullar på. Som så ofta på lördagar tog jag mig en sväng till fillans loppis i Stensele och där hittade jag en rekordelig pjäs att ta med hem. Jag har aldrig sett en sån konstruktion tidigare..
 
Inga plastdetaljer utan allt utom själva lampskärmen är i trä. Jag gissar att den härstamma från sent 70- eller tidigt 80-tal och priset var satt till ynka 50 kronor så det var inget att fundera på. 
 
Det är inte lätt att uppfatta storleken på bilden men skärmen mäter 55 cm i diameter och 30 cm höjden så den kan nog förädlas till annat än en taklampa, här är det bara att släppa loss fantasin.
 
Ha en härlig lördag.
Anita
 
 
 
1 Katrin L:

skriven

Jag såg den där lampan idag när jag besökte fillan, den är stor men det ska bli rologt att få se vad du hittar på med dem för jag hoppas du delar med dig utav det här på bloggen. Ha en fortsatt trevlig helg !

Svar: Klart jag delar med mig när hjärnan processat klart :)
Anita Stenmark

2 lopplisa:

skriven

Väntar med spänning! :) Tror på stordåd!!

Svar: Vi hade barnbarn på besök i helgen och dom använde den till koja så vem vet vad denna lampa kan bli :)
Anita Stenmark

Kommentera här: