Loppat med en speciell historia

Sista semesterdagen för denna gång bjuder på fina vädret och jag tänker baske mig njuta som aldrig förr!!
 
Under de gångna veckorna har det blivit ett och annat loppisbesök och nu tänkte jag visa några fynd som står mig speciella nära eftersom de fanns i huset som min mormor och morfar ägde och drev Tärnabys växel i under 1900-talets första hälft.
 
Här ser ni mormor sittandes vid växeln, en arbetsuppgift som även min mamma skulle komma att ha ända fram till automatiseringen. Jag hann aldrig träffa min mormor som dog tidigt, redan 1949 om jag minns rätt.
 
Här ser ni mina samalade skatter från "rosa huset".
 
Tänk att propphållare i porslin kan vara så vackra..
 
..precis som en gamal sliten fotogendunk. Och tänk att dessa gamla vardagsting har mina morföräldrar hanterat för länge sedan och kunde inte i sin vildaste fantasi gissa att deras barnbarn, många år senare, skulle komma att se som skatter.
 
Ha en fantastisk fredag så hörs vi.
Anita
 
 

Kommentera här: