En kreativistas bekännelse

Jag har ju under senhösten anspelat på att en förändring i mitt liv är under uppsegling och så här en vecka före jul tänker jag att det är dags att tala ur skägget. Jag börjar med en lite resume som tar oss fram till idag.
 
Jag är en person som under hela mitt arbetsföra liv egentligen aldrig valt inriktning utan enligt bananskalsprincipen har halkat in på olika banor och där jag landat har jag alltid trivts. På fritiden har min kreativa ådra pockat på uppmärksamhet och snart blev sömmnad, det som från början var ett sätt att dryga ut en låg inkomst, min stora hobby. Den hobbyn utvecklats med åren till nåt större när jag gick från att arbeta med nyproducerade tyger till att använda det som redan fanns i hemmet. När jag väl började tänka i återbruksbanor så var det enda hindret för utveckling varit min egen fantasi och samtidigt har det varit min största trigger
 
Jag har förmånen att jobba i ett arbetslag där alla har möjlighet att utvecklas, utifrån sin förutsättnigar och önskemål. En dag i maj sa min chef till mig - "Anita, det du gör på kontoret kan de flesta ekonomer/adminstartörer göra men det du göra av gamla jeans är unik. Du måste gör något av din förmåga!!" Jag lovade honom att verkligen ta mig en funderare och bestämde att under semestern skulle ett beslut tas. För att göra en lång historia kort så bestämde mig för att se vart detta kan leda och ansökte och fick beviljat tjänstledigt på 50% under ett halvår med börja den första februari 2017. Med andra ord kommer jag att, på mer affärsmässiga former, kunna erbjuda er mina tjänster som baseras på återbruk.
 
Min affärside bygger alltså på återbruk, både hantverk och inspiration, som i min värld ger en massa möjligheter , här är några..
- unika inredningsdetaljer
- barnkläder av tyger där ev gifter tvättats bort
- mormors byrå är ful som stryk men jag vill ha den kvar - vad kan göras?
- stagnation i hemmet - kanske jag kan hjälpa
- workshops
   - här finns det hur många ämnen som helst men varför inte ett barnkalas med pysseltema
- vad vill NI ha?? Hör av er så ska jag gör det bästa jag kan för att fixa det!!
 
Så ser alltså livet ut för mig just nu, lite skrämmand och mycket spännande!! Jag tänker så att vad är det det värsta som kan hända.. jo, att det visar sig att ideen inte håller hela vägen men då har jag iaf provat och behöver inte sitta på hemmet och ångra feghet. 
 
Ni når mig via
e-post: anita@forsvik. nu
telefon: 070 344 3274
 
Puss och kram
Anita
 
 
 
 
 
 
 
 
1 charlotte:

skriven

Jättebra chef som såg dina unika möjligheter! Och stort GRATTIS till dej, för att du vågar prova på att leva din dröm. Håller tummar och tår för att det ska bli bra. Kommer att fortsätta att följa ditt arbete och inspireras!

2 Anonym:

skriven

Jag blir mer än gärna en kund hos dig, Lämnar in en beställning i Januari. Hörs då, och varma lyckönskningar med företagandet. ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️/Hanna.T.Gotthardsson.

3 Heimlaga:

skriven

Så spännande! Lycka till!

4 lopplisa:

skriven

Åh, vad roligt!!! Vilket spännande projekt du har på gång och jag håller tummarna för att du får det att "gå runt". Verkligen passande för en tusenkonstnär som du och det du producerar är ju enastående fint och synnerligen unikt! Himlars skoj :)

5 Anonym:

skriven

Åh, vad spännande! Och vilken klok chef. Stort lycka till!!
Annelie

Kommentera här: